viernes, mayo 30

Glayiu.org :: Les cifres de los puestos a déu n´Alministración asturiana

Va pocos díes que cuatro centrales sindicales con representación na Xunta de Personal Funcionariu del Principáu d´Asturies denunciaben un descomanáu aumentu del númberu de puestos de llibre designación o a déu, como corrientemente se-yos conoz.
Los voceros sindicales talantaben qu´esti incrementu de los puestos de trabayu de confianza política taba frayando les condiciones d´imparcialidá imprescindibles pal desendolcu d´un llabor respetuosu col interés xeneral, al empar qu’afitaba una carrera profesional dirixida pola clas gobernate, lloñe de los principios de igualdá, méritu y capacidá qu´impón la Constitución. Dalgún periódicu recoyó’l datu de que los puestos a déu nel Principáu superaben yá’l 20 por cientu.
Pa salir de duldes y esclariar la cuestión nun se nos ocurre métodu meyor que tirar de les cifres espublizáes pol propiu Gobiernu autonómicu. Asina, na rellación de puestos de trabayu del personal funcionariu correspondiente a la pasada llexislatura (BOPA de 6 de marzu de 2007) – nun incluye al personal educativu, al sanitariu, nin al llaboral -, atopamos un total de 492 puestos de nomamientu dixital, demientres que na rellación de puestos de trabayu vixente ( ta acabante de espublizar nel BOPA de 16 de mayu d´esti añu) el númberu de plazes a déu ya sube a 550. Ye dicir, el datu oxetivu ye que crecieron, en apenes un añu, un 13 por cientu.
Pa valorar lo que supón esta cifra, tien que partise necesariamente del presupuestu de que pa la llei la llibre designación debe ser un procedimientu esceicional, estraordinariu, frente al concursu de méritos, que ye el sistema normal de nomamientu na función pública, precisamente pa respetar una carrera profesional imparcial y oxetiva.
Siendo asina que na rellación de puestos de trabayu espublizada’l 16 de mayu atrópense un total de 2.086 puestos singularizaos, ye dicir, d´ascensu na carrera profesional o de nivel superior a los puestos d´entrada o puestos base, los 550 provistos pol sistema del déu o de la confianza política suponen el 26,36 por cientu de los puestos d´ascensu pal personal funcionariu.
Con esti porcentaxe de nomamientos a déu, ¿pue dicise que la llibre designación ye, como esixe la llei, un sistema esceicional n´Alministración del Principáu d´Asturies?
Pero l´asuntu enrevésase bastante porque a lo espuesto añádese que la llegalidá tamién s´esfraya colos puestos de trabayu a cubrir por concursu de méritos, porque los concurso nun se convoquen nos plazos estipulaos. La llei diz que los puestos vacantes nun puen ocupase provisionalmente más d´un añu y que tienen que sacase a concursu nesi plazu, pero na práutica les convocatories nun se facen y los nomamientos provisionales o en comisión de servicios duren dellos años. Cómo estos nomamientos provisionales fácense tamién pola vía dixital, alcontrámonos “de facto” con un sistema de carrera profesional puestu al revés: el concursu de méritos ye la esceición y la llibre designación la regla xeneral.

Si esta ye la rempuesta a la denuncia sindical, la pregunta nun pue ser otra qu´el clásicu cui prodest: ¿a quién beneficia un sistema de carrera profesional na función pública asturiana sofitáu na confianza política?


Javier Álvarez Villa,
Silvino Cordero Pando
Xurde Blanco Puente

No hay comentarios:

La Procuradora exige a Asturias que mejore la atencion a los menores



Asturias carece de un modelo concreto de atención a los menores no acompañados que residen en centros de acogida. Así de claro lo dice María Antonia Fernández Felgueroso, Procuradora General de Asturias, en su informe sobre la situación de este colectivo presentado ayer en la Junta General del Principado.

El avance de la investigación recomienda a la Consejería de Bienestar Social que acometa una serie de medidas para mejorar la situación de los menores alojados. Reclama primero que establezca un análisis de situación, de las demandas y de las previsiones del fenómeno. Solicita también un estudio de los recursos y medios disponibles y, en su caso, de los que serían necesarios.

El informe de la procuradora insta también a la Administración del Principado a articular los mecanismos de coordinación entre Bienestar Social, Educación y Salud para lograr una atención integral de los menores. Lo que siguen son las principales recomendaciones de la procuradora.

ACCION PROTECTORA

Reducir las demoras en las distintas fases.

La procuradora recomienda específicamente agilizar las distintas fases del proceso de protección de estos menores. Así, reclama a la Administración que facilite la atención inmediata, acogimiento incluido, de estos adolescentes aunque se tengan dudas sobre su minoría de edad.

Solicita también que se cumpla la limitación temporal de 45 días que fija la ley para la estancia de los menores en la unidad de primera acogida.

El trabajo conocido ayer insta a la Administración a asumir la tutela del menores de forma inmediata para evitar que, durante la fase de estudio sobre las circunstancias del afectado, el adolescente quede privado o aminorado en sus derechos.

Las posibles repatriaciones, la procuradora es clara y afirma que la oportunidad de retorno sólo deberá ser apreciada cuando existan garantías en el interés superior del menor.

Asimismo, el informe solicita a la Administración que documente al menor y tramite su residencia con la mayor agilidad posible y sin esperar a los nueve meses previstos en la ley.

Sería aconsejable, dice el informe, la elaboración y entrega a los menores de un documento provisional que les permita realizar las gestiones de la vida diaria. Fernández Felgueroso solicita también, que culminada la estancia del menor en la unidad de primera acogida, la Administración, previa audiencia con el afectado, dicte una resolución expresa y motivada sobre la mejor medida de protección aplicable.

Preparar a los menores para su inserción laboral

Por ello resulta imprescindible, según la procuradora, la adopción de programas específicos de inmersión lingüística.

Fernández Felgueroso recomienda acompañar la inmersión lingüísticas de acciones formativas que preparan a los menores para el empleo.

La Administración debe garantizar también que los menores sean informados plenamente y en un idioma, que entiendan las pruebas y revisiones médicas que se les practiquen y los posibles tratamientos.

El informe de la oficina de la procuradora subraya que el consumo de sustancias tóxicas es residual y solicita una mayor atención por parte del sistema sanitario para esta problemática.

Informe

Copyleft


"Todo regalo verdadero es recíproco. El que da no se priva de lo que da. Dar y recibir son lo mismo" (Borges)

Creative Commons License

Salvo indicación expresa, todos los contenidos de esta página están sindicados bajo una licencia Creative Commons. Puedes usarlos y modificarlos, siempre que no se haga con fines comerciales y se cite al autor.