viernes, marzo 28

El clientelismu llaboral n’Alministración asturiana

Talantamos que’l clientelismu políticu ye una estensa y encaciñada cadarma de rellaciones d’intercambéu de favores, instrumentada al traviés de los partíos políticos, con poder institucional, nes qu’una de les partes, qu’asume la posición de patrón -el políticu profesional, les élites dirixentes del partíu, una fastera constituyida dientro del mesmu, los cargos públicos qu’ocupen puestos nos muérganos oficiales- qu’apurre a particulares, que tomen la condición de cleintes, dellos beneficios -seya direutamente o entemediando grupos o entidaes xurídiques (empreses, sindicatos, asociaciones y organizaciones non gubernamentales, etc.): subvenciones, subsidios, llicencies o otros permisos alministrativos, recalificaciones urbanístiques, alxudicación de contratos d’obres, servicios o suministros, puestos de trabayu nel seutor públicu, ascensos de sópitu na carrera profesional, etc., a cambé de sofitos y fidelidaes de toa triba: electorales, funcionariales, sindicales, mediátiques, financieres, etc.

Lo carauterístico d’estes rellaciones de reciprocidá ye que con elles arrequéxase’l marcu de la llegalidá d’estremaes menes y col envís de beneficiar a la cleintela: emplegando les normes de mou fraudulentu, calteniendo la fachada formal mientres se caciquia per detrás, amosando les interpretaciones más afayadices pal cliente o, cenciellamente, tapando los güeyos pa dexar facer. Esti favorecimientu faise, les más de les veces, perxudicando a terceros que tendríen meyor derechu.

Del clientelismu llaboral, proyectáu na Alministración pública asturiana, vamos falar darréu. De mano, resulta cenciello avanzar delles de les graves consecuencies que tien l’alxudicación clientelar de puestos de trabayu nel sector públicu:

  • Fraya’l derechu fundamental de tolos ciudadanos a algamar un puestu de trabayu n’Alministración en condiciones d’igualdá, méritu y capacidá.
  • Esborona les condiciones d’imparcialidá y oxetividá necesaries pal desendolque de les funciones propies de l’Alministración Pública: la fidelidá de los clientes al partíu políticu qu’allana esi allugamientu amárralos al serviciu de los intereses partidistes del patrón.
  • Prostitúyese la ética pública de los políticos que gobiernen d’esta xera pa los intereses de camaretaes y grupos de poder que-yos sofiten el so estatus profesional.

Una Alministración Pública nueva, como asocedió cola Comunidá Autónoma asturiana nos primeros años del deceniu de los ochenta del sieglu pasáu, tien de contar con perimportantes recursos humanos pa ponese a furrular. Nesti sen, l’Alministración asorvió de mano los medios materiales y personales de la vieya Diputación Provincial franquista, personificación xurídica del modelu territorial d’organización alministrativa de la dictadura. Les élites funcionariales d’aquella Diputación taben formaes, na so mayor parte, na cultura burocrática del franquismu: emponderamientu de la xerarquía, clasismu llaboral, autoritarismu políticu, servilismu.

Estos calteres personales, en cuenta d’estorbar los tratos colos dirixentes de la izquierda gobernante, facilitaron la rápida criación de rellaciones clientelares col nuevu patrón, defensor enfotáu del funcionariu combayón. Poro, nos años de xestación de l’Alministración autonómica asturiana la nueva clas política sofitóse na burocracia funcionarial de los cuerpos superiores p’armar ya caltener la rede de rellaciones de control y dominación de les estructures, aparatos y sistemes de repartu de recursos públicos, característica de la partitocracia mercantil de les democracies representatives.

El procesu arrespuende al conceptu de cleintelismu que definimos enriba: rellaciones de complicidá ya absoluta llealtá de les élites funcionariales a la clas política dirixente a cambéu de beneficios, nesti casu, l’afitamientu vitaliciu nos más altos puestos de la carrera alministrativa ya nos meyores sueldos, produciéndose un braeru fenómenu de patrimonialización de los cargos públicos cimeros por eses élites. Una amuesa d’esti sistema cleintelar dióse va poco cola reconocencia por llei de la Xunta Xeneral del Principáu d’Asturies nel mes d’avientu del añu 2002 del máximu complementu salarial de destín p’aquellos emplegaos públicos que desendolcaren demientres dos años siguíos o tres intermitentes puestos políticos d’altu cargu.

Conformóse d’aquella un grupu ñidiamente definíu de funcionarios, nel escalafón más altu de la pirámide alministrativa, estrechamente rellacionaos cola xerarquía política gobernante, conocíu pol ranciu alcuñu de «pates negres», que foi ampliándose y renovándose col tiempu pol sistema de cooptación, los cuales, a la so vegada, conviértense en repartidores de prebendes a un segundu nivel, pente los fucionarios asitiaos nos escalafones inferiores: collaborando cola clas política na escoyeta pa los nomamientos a deu ya provisionales, iguando los tribunales d’oposiciones y prebes d’entrada en xeneral, participando nel negociu de los cursos de formación del personal, etc.

Afítase per esti camín na Alministración Pública asturiana un sistema de carrera profesional de los emplegaos públicos sofitáu na confianza personal ya nos enchufes, ya dirixíu a algamar un tipu de funconariu cumplimenteru ya sumisu, que ye’l que llega perfechu fasta güei:

  • - Los puestos de trabayu de rangu superior son toos de nomamientu dixital y van n’aumentu. Nesta llexislatura, amás de les Xefatures de Serviciu, interventores, etc., el Gobiernu estendió esti sistema estraordinariu de nomemientu por razones de confianza política a más de cuarenta puestos nuevos de «coordinadores», «asesores» o terminoloxía asemeyada, destinaos a desarrollar funciones puramente téuniques que pasen a camudase, d’esta mena, en funciones de confianza política.
  • - Los puestos entemedios, como puen ser les xefatures de negociáu y de seición, pente otros, caltiénense cubiertos de mou provisional, allargando fraudulentamente demientres años los nomamientos en «comisión de servicios» previstos llegalmente pa cubrir vacantes por razones d’estraordinaria y urxente necesidá pol plazu tope d’un añu, sin que se convoquen a concursu públicu de méritos eses places, como dispón la llexislación aplicable.

Pa facese una idega de lo que tamos falando, baste dicir que la Comunidá Autónoma d’Asturies nun resuelve válidamente un concursu de méritos de xefatures de negociáu dende fai más d’ocho años, y el caberu concursu de méritos p’algamar xefatures de seición o puestos asemeyaos, ente ellos, los de lletráu del Serviciu Xurídicu, lleva más de seis años sin convocase.

  • -L’usu cada vegada más abultáu de personal interín pa cubrir vacantes de plantilla, incluyíos abondos puestos de xefatures de seición, col amagu del cese ecima’l llombu como «espada de Damocles».

Fasta el nomamientu de los Direutores Xenerales faise con burlla dafechu de la llei, porque «quitando supuestos individualmente estimaos pol Conseyu de Gobiernu, sedrán (tendríen de ser) designaos pente funcionarios de carrera de cualquiera Alministración, pertenecientes a cuerpos, grupos o escalas nos qe se desixa titulación superior pa poder ingresar», siendo asina que les Direiciones Xenerales del Principáu d’Asturies tán atarricaes de cargos que nin son funconarios nin cosa que s’asemeye.

Sicasí, la entrada pela puerta trasera a puestos de trabayu nel seutor públicu asturianu fízose posible al traviés de procedimientos más áxiles que la oposición llibre: entrevistes, beques, contratos por obra o serviciu, contratos alministrativos, etc., que permitieron a munchos agraciaos, col pasu del tiempu, finar con un trabayu fitu n’Alministración por mor de rellaciones familiares, amistaes, carnés de partíu o sindicatu o influyencies varies. Too ello, col sofitu y amparamientu de los aparatos sindicales institucionalizaos, que facen equí d’axente empleador d’una estensa cleintela propia.

Con too y con ello, quiciabes seya nel descomanáu incrementu d’empreses xestionaes con sistemes de Derechu priváu -sociedaes anónimes de titularidá pública: SRR, SRT, SOGEPSA, VIPASA, Valnalón, SERPA, GISPASA, Parque de la Prehistoria S.A., Xestión d’Infraestructures Turístiques y Culturales, etc.-, pa fugase de les garantíes qu’impón el Derechu Alministrativu en cuantes a la publicidá, trasparencia y oxetividá de los sistemes d’escoyeta del personal, onde deba buscase ún de los mayores viveros d’emplegu cleintelar na Alministración asturiana nos caberos años.

Como vien a dicir aceñadamente’l funcionariu ya escritor asturianu Javier García Cellino a propósitu d’unes llacerioses declaraciones del conseyeru de Salú sobre les condiciones de trabayu na sanidá pública, meyor «se dedicara a debatir sobre la política d’emplegu del Partíu Socialista que, n’Asturies, y polo que se refier al ingresu na función pública, tien un récord negativu mui difícil d’igualar en cuanto a casos d’amiguismos, enchufismos y otros «ismos» asemeyaos» (La Nueva España, edición de Les Cuenques,). ( estraido de les noticies)
Fuente: Xavier Alvarez Villa

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La Procuradora exige a Asturias que mejore la atencion a los menores



Asturias carece de un modelo concreto de atención a los menores no acompañados que residen en centros de acogida. Así de claro lo dice María Antonia Fernández Felgueroso, Procuradora General de Asturias, en su informe sobre la situación de este colectivo presentado ayer en la Junta General del Principado.

El avance de la investigación recomienda a la Consejería de Bienestar Social que acometa una serie de medidas para mejorar la situación de los menores alojados. Reclama primero que establezca un análisis de situación, de las demandas y de las previsiones del fenómeno. Solicita también un estudio de los recursos y medios disponibles y, en su caso, de los que serían necesarios.

El informe de la procuradora insta también a la Administración del Principado a articular los mecanismos de coordinación entre Bienestar Social, Educación y Salud para lograr una atención integral de los menores. Lo que siguen son las principales recomendaciones de la procuradora.

ACCION PROTECTORA

Reducir las demoras en las distintas fases.

La procuradora recomienda específicamente agilizar las distintas fases del proceso de protección de estos menores. Así, reclama a la Administración que facilite la atención inmediata, acogimiento incluido, de estos adolescentes aunque se tengan dudas sobre su minoría de edad.

Solicita también que se cumpla la limitación temporal de 45 días que fija la ley para la estancia de los menores en la unidad de primera acogida.

El trabajo conocido ayer insta a la Administración a asumir la tutela del menores de forma inmediata para evitar que, durante la fase de estudio sobre las circunstancias del afectado, el adolescente quede privado o aminorado en sus derechos.

Las posibles repatriaciones, la procuradora es clara y afirma que la oportunidad de retorno sólo deberá ser apreciada cuando existan garantías en el interés superior del menor.

Asimismo, el informe solicita a la Administración que documente al menor y tramite su residencia con la mayor agilidad posible y sin esperar a los nueve meses previstos en la ley.

Sería aconsejable, dice el informe, la elaboración y entrega a los menores de un documento provisional que les permita realizar las gestiones de la vida diaria. Fernández Felgueroso solicita también, que culminada la estancia del menor en la unidad de primera acogida, la Administración, previa audiencia con el afectado, dicte una resolución expresa y motivada sobre la mejor medida de protección aplicable.

Preparar a los menores para su inserción laboral

Por ello resulta imprescindible, según la procuradora, la adopción de programas específicos de inmersión lingüística.

Fernández Felgueroso recomienda acompañar la inmersión lingüísticas de acciones formativas que preparan a los menores para el empleo.

La Administración debe garantizar también que los menores sean informados plenamente y en un idioma, que entiendan las pruebas y revisiones médicas que se les practiquen y los posibles tratamientos.

El informe de la oficina de la procuradora subraya que el consumo de sustancias tóxicas es residual y solicita una mayor atención por parte del sistema sanitario para esta problemática.

Informe

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