miércoles, marzo 12

Los negocios de la esclusión social


Na primavera del añu 2006 una serie de reportaxes periodísticos dexaron al descubiertu que´l 73 por cientu de los centros de reforma de menores del Estáu español taben xestionaos per entidaes privaes. Amás, tolos servicios apareyáos a estos centros, como la llimpieza, l´alimentación o la segurídá, alcontrábense axudicaos a empreses que teníen equí una fonte bayurosa de negocios paralelos a la reinserción social de los menores. El datu daba respigu porque, d´un lláu, contrastaba cola situación esistente nel añu 2001, nel qu´entró en vigor la Llei de Xusticia Xuvenil, onde tolos “reformatorios” yeren de titularidá y xestión públiques y, d´otru, porque espeyaba que la execución y el control de les midíes xudiciales de privación del derechu fundamental a la llibertá de los menores taba siendo abandonáu dafechu pola Alministración Pública nes manes d´asociaciones y empreses privaes, arrenunciando –ente otres coses perimportantes- a la escoyeta del personal educativu, sanitariu y de vixilancia de los centros y a la regulación de les sos condiciones de trabayu.

El cinismu y la inmoralidá que treslluz esta situación nun tien llendes. Si na cultura xurídica española dalguien plantegase güei’l proyeutu de privatizar el sistema penitenciaru d´adultos munches voces glayaríen sobre la indecencia de facer negocios cola privación de llibertá de los seres humanos, pero agora que se conoz qu´esti modelu mercantil ya ta implantáu nel Estáu español y furrulando a plenu rendimientu económicu cola población más flebe y necesitada d´amparamientu, respetu y proteición, lo más de la xente nun va más p’allá de sorprendese al lleer la noticia nel periódicu, y pasar páxina.

El casu de los centros d´internamientu de menores ye un más, magar que dramáticu, nun procesu de llargu percorríu pol que l´Estáu de Derechu vien delegando en ONGs y entidáes asemeyaes la xestión de sectores asistenciales básicos, caros y problemáticos. ¿Cómo pudo llegase a esta dexeneración del Estáu Social? Hai que remontase a los primeros años de la década de los 70 del pasáu sieglu, onde empecipia la “crisis fiscal” del Estáu del Bientar –recauda menos de lo que gasta- y tolos fenómenos apareyaos a la “globalización económica” (dende la desregulación financiera y la lliberalización de los monopolios públicos, fasta la posterior venta d´estos al capital priváu y la “esternalización” de la xestión de los servicios públicos) pa columbrar un revuelcu total al sistema social que taba vixente.

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Fuente : Xabiel Álvarez Villa / Les Noticies. / Foto:SOS Quebec

La privatización de los Servicios Públicos

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La Procuradora exige a Asturias que mejore la atencion a los menores



Asturias carece de un modelo concreto de atención a los menores no acompañados que residen en centros de acogida. Así de claro lo dice María Antonia Fernández Felgueroso, Procuradora General de Asturias, en su informe sobre la situación de este colectivo presentado ayer en la Junta General del Principado.

El avance de la investigación recomienda a la Consejería de Bienestar Social que acometa una serie de medidas para mejorar la situación de los menores alojados. Reclama primero que establezca un análisis de situación, de las demandas y de las previsiones del fenómeno. Solicita también un estudio de los recursos y medios disponibles y, en su caso, de los que serían necesarios.

El informe de la procuradora insta también a la Administración del Principado a articular los mecanismos de coordinación entre Bienestar Social, Educación y Salud para lograr una atención integral de los menores. Lo que siguen son las principales recomendaciones de la procuradora.

ACCION PROTECTORA

Reducir las demoras en las distintas fases.

La procuradora recomienda específicamente agilizar las distintas fases del proceso de protección de estos menores. Así, reclama a la Administración que facilite la atención inmediata, acogimiento incluido, de estos adolescentes aunque se tengan dudas sobre su minoría de edad.

Solicita también que se cumpla la limitación temporal de 45 días que fija la ley para la estancia de los menores en la unidad de primera acogida.

El trabajo conocido ayer insta a la Administración a asumir la tutela del menores de forma inmediata para evitar que, durante la fase de estudio sobre las circunstancias del afectado, el adolescente quede privado o aminorado en sus derechos.

Las posibles repatriaciones, la procuradora es clara y afirma que la oportunidad de retorno sólo deberá ser apreciada cuando existan garantías en el interés superior del menor.

Asimismo, el informe solicita a la Administración que documente al menor y tramite su residencia con la mayor agilidad posible y sin esperar a los nueve meses previstos en la ley.

Sería aconsejable, dice el informe, la elaboración y entrega a los menores de un documento provisional que les permita realizar las gestiones de la vida diaria. Fernández Felgueroso solicita también, que culminada la estancia del menor en la unidad de primera acogida, la Administración, previa audiencia con el afectado, dicte una resolución expresa y motivada sobre la mejor medida de protección aplicable.

Preparar a los menores para su inserción laboral

Por ello resulta imprescindible, según la procuradora, la adopción de programas específicos de inmersión lingüística.

Fernández Felgueroso recomienda acompañar la inmersión lingüísticas de acciones formativas que preparan a los menores para el empleo.

La Administración debe garantizar también que los menores sean informados plenamente y en un idioma, que entiendan las pruebas y revisiones médicas que se les practiquen y los posibles tratamientos.

El informe de la oficina de la procuradora subraya que el consumo de sustancias tóxicas es residual y solicita una mayor atención por parte del sistema sanitario para esta problemática.

Informe

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